loading...
loading...

5 LANGKAH MUDAH BUAT ANAK FOKUS BELAJAR


Fokus adalah kunci ilmu.Anak kurang fokus disebabkan oleh persekitaran.Tv,gadjet,bunyi bising adalah penghalang fokus anak-anak. Anda sebagai ibu bapa jangan cepat panik hadapi anak tak fokus ni. Mengikut kajian kami,ada cara atasinya.

 5 Langkah Mudah Buat Anak Fokus Belajar

5 TIPS WAJIB UNTUK ANAK FOKUS BELAJAR

Sebenarnya sangat banyak cara,tetapi 5 dibawah paling penting.Amalkan tips ini,anda akan terkejut dengan perubahan yang berlaku.
1. Matikan semua alatan elektronik.Ini sangat penting.sorokkan gadget-gadget.amalkan tips pertama ni,fokus anak akan naik berlipat kali ganda.
2. Strategi pembelajaran yang menyeronokkan.Ringkaskan ilmu yang nak diberi.jadikannya dalam bentuk yang santai dan menggembirakan.Senyum dan jangan marah.ini juga sangat penting
3. Tempat belajar yang tenang & nyaman. Minda anak suka kepada suasana tenang.Semakin tenang,semakin mudah fokus.
4. Istirahat Yang Cukup.Bila anak rehat cukup,minda mereka akan bersedia terima apa jua maklumat baru.jika mereka letih, gunalah stratergy mak nenek apapun,takkan menjadi
5. Minum banyak air.Air adalah nyawa bagi otak.Otak akan lesu jika air kurang.Air mencukupi menyebabkan otak akan lebih mudah fokus.

APAKAH TIPS BERKESAN AJAR ANAK MENGAJI Al-QURAN?

Kajian mengatakan,dalam mendidik anak-anak mengaji,perlukan cara yang santai.Dah tak perlukan cara yang keras. Berikan mereka hadiah setiap kali berjaya selesaikan 1 sesi,atau 1 muka contohnya.

CARA ASAS DAN MUDAH AJAR ANAK MENGAJI

Mengikut kajian kami, ada 1 cara paling mudah untuk mulakan ajar anak mengaji.Kaedah ini sangat berkesan. Simple,tapi power. Ajar mereka menggunakan tulisan yg mereka selalu guna,iaitu rumi.
belajar mengaji, quran,mengaji
Bagi anak-anak yang dah biasa membaca rumi,mereka akan exited dengan cara kita yang mengikut kebiasaan mereka.
Mereka juga boleh belajar bahasa arab dengan quran ini,kerana ada terjemahan setiap huruf.
Jika sebelum ini mereka duduk depan quran 5 minit.selepas gunakan teknik ni,peningkatan masa mereka bersama alquran akan meningkat sehingga 20 kali ganda.
Previous
Next Post »
loading...