loading...
loading...

Amalkan 10 Makanan Ini, Kalau Nak Punggung Macam Kim Kardashian!

Apa yang pasti, ramai wanita inginkan punggung yang menarik seperti Kim Kardashian.
Kalau ikutkan, bagi wanita yang dah beranak-pinak, punggung akan jatuh dan tak ada seri.
Makan 10 makanan ini untuk dapatkan punggung ‘merecik’ macam Kim KardashianTu yang si suami dok melirik mata dekat perempuan lain. Mesti ramai akan cakap, ada duit boleh la buat macam-macam. Tak semestinya.

1. Buah asam jawa

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Buah manis masam ini membantu untuk dapatkan punggung besar. Asid tartarikmembantu meningkatkan imunisasi dan mencegah kanser. Buah ini juga boleh besarkan payu dara juga.


2. Beras perang
29186_basic_brown_rice
Kaya dengan serat dan karbohidrat, ia membantu menggalakkan jisim otot kawasan punggung. Selain itu, ia juga buatkan anda kurus dan tak rasa lapar.

3. Brokoli

IMG_20150922_182859452-ANIMATION
Antara sayur yang paling sihat di atas muka bumi. Brokoli mengandungi nutrien tinggi yang penting untuk otot, terutama sekali punggung.

4. Steak/daging

YVAwnEo
Daging kaya dengan protein dan mampu meningkatkan jisim otot. Sebab tu ahli bina badan disaran untuk makan daging.

5. Kekacang

assorted-24a
Kacang bukan sahaja mengandungi tenaga, ia juga kaya dengan protein yang membantu untuk membina otot punggung anda. Kacang juga mempunyai lemak baik untuk kesihatan anda.

6. Sayur bayam

spinach2
Bayam kaya dengan kalsium, vitamin K dan magnesium. Ia membantu anda untukmendapatkan punggung lebih besar dan berupaya untuk membantu membina otot.

7. Roti putih 

Loaf_of_bread
Pakar kesihatan mencadangkan, makan sekeping roti selepas melakukan senaman punggung membantu meningkatkan otot-otot punggung.

8. Bijirin oat

RoastedPearGrapeBakedOatmeal
Kaya dengan mikronutrient yang membantu meningkatkan otot badan, terutama sekali di kawasan punggung.

9. Ayam

baking 2
Ayam mengandungi 37 peratus protein, 23 peratus lemak. Jadi ayam di antara yang paling sihat jika dibandingkan dengan daging yang lain terutama sekali untuk pembentukan lemak.

10. Telur

31792-Seasoned-Hard-Boiled-Eggs
Telur kaya dengan protein, dan apabila badan tinggi protein, lebih banyak peluang untuk membina jisim otot terutama sekali punggung. Baru la sedap mata memandang.
Previous
Next Post »
loading...