loading...
loading...

5 Wanita Ini Antara Yang Paling Kaya Di Malaysia!

Pasti ramai yang tidak tahu siapakah individu wanita yang paling kaya di Malaysia.
Apa yang pasti, kekayaan mereka ini bukannya datang bergolek. Hasil kekayaan 5 individu yang kami senaraikan ini semuanya atas usaha keras mereka sendiri.
1. Puan Seri Lee Kim HuaJangan terkejut, jika wanita berusia 32 tahun sudah bergelar individu paling kaya di Malaysia.
0302_lee-kim-hua_650x455
Puan Seri Lee Kim Hua, isteri kepada Tan Sri Lim Goh Tong yang merupakan pengasas  Genting Highland. Beliau pernah tersenarai di antara individu paling kaya di Malaysia.

Namun, selepas pemergian beliau pada tahun 2007, isterinya mewarisi sebahagian besar kekayaan tersebut dan mempunyai aset bernilai RM21.32 bilion.

2. Datuk Michelle Yeoh

183015uy0ulplccbmbyl0y
Anak jati Ipoh, Perak ini pernah membintangi filem bersama Datuk Jackie Chan dan berlakon dalam filem James Bond. Beliau pernah tersenarai dalam 50 wanita tercantik dunia tahun 1997.
Kekayaan yang di miliki oleh Datuk Michelle Yeoh dianggarkan berjumlah RM245 jutapada tahun 2013.

3.  Datuk Siti Nurhaliza

Dato-Siti-Nurhaliza
Siapa yang tak kenal dengan penyanyi tersohor tanah air ini. Memulakan kerjaya seawal usia 16 tahun, nama Siti Nurhaliza dikenali hingga ke peringkat Asia.
Pada tahun 2013, aset bersih Siti Nurhaliza dianggarkan berjumlah RM50 jutadan tersenarai sebagai salah seorang jutawan dalam bidang seni hiburan di Asia Tenggara.

4. Pauline Chai

mspaulinechai0511e_2x
Pauline Chai merupakan bekas Ratu Cantik Malaysia pada tahun 1969 dan pernah mencatatkan kes tuntutan penceraian termahal.
Pauline menuntut setengah dari aset bekas suaminya, Tan Sri Dr. Kho Kay Peng yang memiliki kekayaan sebanyak RM2.3bilion. Pauline menuntut sebanyak RM463,700 sebulan.

5. Datuk Nicol David

nicoln69
Datuk Nicol David merupakan kebanggaan Malaysia dan mengharumkan nama Malaysia dalam sukan Skuasy. Beliau telah menduduki carta pemain nombor satu dunia. Asetnya dianggarkan sebanyak RM1.4juta pada tahun 2013.
Previous
Next Post »
loading...