loading...
loading...

Nak Dapatkan Perut “Six Pack”? JANGAN Ambil 5 Makanan Ini!

Sekarang ni ramai lelaki berkejar-kejar untuk dapatkan badan sado dan six pack. Kena rajin bersenam dan pergi ke gim la jawabnya.
Tapi, sebenarnya ada cara mudah untuk dapatkan perut six pack. Nak tahu macam mana? Dengan menjaga pemakanan je. Senang je kan!
Elakkan dari ambil makanan ini. Silap-silap, bukan six pack yang anda dapat, buncit-pack yang anda dapat nanti.

1. Nasi

2
Nasi memang buatkan berat badan naik dan juga perut pun boleh naik. Jadi kurangkan atau elakkan makan nasi secara berlebihan. Lebihkan sayuran dan buahbuahan supaya tiada perut buncit.
2. Kentang
ukNu0xD
Sebuah kajian yang diterbitkan dalam New England Journal of Medicine menganalisis perubahan berat badan seramai 120,000 lelaki dan wanita selama 20 tahun.
Hasilnya, punca peningkatan berat badan adalah disebabkan oleh penggunaan kentang dan juga makanan ringan seperti kerepek kentang.

3. Daging merah

giphy
Kajian mendapati mereka yang makan lebih banyak daging merah mengalami kenaikan berat badan lebih banyak dari mereka yang tidak memakannya.

4. Makanan mengandungi lemak trans

cheat-day-gif
Lemak trans terdapat banyak dalam makanan ringan dan makanan segera. Bila kita dengar je makanan ringan, mesti kita tahu bahawa ianya sesuatu yang tidak sihat.

5. Diet soda

giphy (1)
Walaupun label makanan tersebut tertulis “kosong kalori”, tapi jangan sesekali tertipu. Ini kerana gula telah digantikan oleh bahan pemanis buatan.
Previous
Next Post »
loading...